vrijdag 12 november 2010

Praktijkervaringen deel 1

Praktijkervaringen
5.3 Praktijkervaringen


Over alle domeinen:

Ik stel vast:

Dat ik het vooral moeilijk heb met exploreren in een les, hoe ik dit kan doen zodat alle H’s aan bod komen en op zo een manier dat de lln hierbij een hoge betrokkenheid en welbevinden heeft (veel actief bezig zijn en waar zij ook zin in hebben).

Mijn leerwens:

Ik wil te weten komen hoe ik kan exploreren in mijn les bij verscheidene onderwerpen, maar op zo een manier dat de betrokkenheid en welbevinden hoog is. Met exploreren heb ik het vooral op vlak van gebruik van handen, proeven en ruiken.

Actieplan:

- Boeken rondom didactiek van wo gaan uitpluizen en internet om
zo tips hieromtrent op te doen.

- Gaan uittesten in mijn klas hoe ik kan exploreren in mijn klas
bij een bepaald onderwerp en wat de lln aanspreekt van
exploratie.

- De lln aanspreken om te vragen hoe ze een bepaald iets willen
leren en ook kijken wat hun leervragen zijn, om van daaruit te
kijken hoe ik hier explorerend antwoorden op kan vinden.

- Zelf exploreren rondom de leervragen op voorhand om te kijken
hoe ik explorerend antwoorden kan vinden hierop.

Mijn leereffect binnen de 3 H’s:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten