vrijdag 12 november 2010

Natuur deel 2

Bestaansdimensie: Natuur
5.2.7 Natuur


Ik stel vast:

In mijn omgeving ken ik de levensgemeenschappen en biotopen niet bij naam, en zelf ken ik er ook niet zo veel.

Leerwens:

Ik kan de belangrijkste levensgemeenschappen en biotopen uit mijn directe omgeving opsommen, herkennen en kenmerken opsommen.

Actieplan:

- Ik ga een leerkracht aanspreken welke biotopen en
levensgemeenschappen ik moet kennen als leerkracht.

- Ik ga eens naar een kruidentuin gaan en mij laten begeleiden
door een gids om meer te weten te komen over kruiden en planten.

- Eens langsgaan bij een herborist om meer te weten te komen over
planten en hun werking/benaming/kenmerken.

- Naar het arboretum in Bokrijk gaan om daar bomen te bestuderen.

- Een eigen planten-,kruiden- en bomenklasseur maken.


Leerplandoelen wo:

7.3 In jouw omgeving een aantal levensgemeenschappen of biotopen ontdekken.

Leerresultaten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten