vrijdag 12 november 2010

Natuur deel 1

Bestaansdimensie: Natuur
5.2.7 Natuur


Ik stel vast:

Dat ik niet de functie weet van lichaamsdelen bij planten alsook bij de mens. En deze lokaliseren kan ik ook niet zo goed.

Leerwens:

Dat ik de lichaamsdelen bij verscheidene planten en het menselijke lichaam kunnen lokaliseren en hun hoofdfunctie kunnen opsommen.

Actieplan:

- In de bib ga ik boeken uitlenen over de lichaamsdelen en organen
van planten en mensen.

- Ik wil hier ook een leerkracht van mijn school over aanspreken
om te horen welke het belangrijkste zijn om te weten liggen en
kunnen opsommen als lkr.

- Kijken of ik ergens een anatomie-pop op de kop kan tikken op het
internet.

Leerplandoelen wo:

7.6 Op eigen niveau de functie kunnen uitleggen van lichaamsdelen zoals wortel, stengel, bloem, zintuigen, spieren, huid, skelet.
Belangrijke organen die betrokken zijn bij levensprocessen van mensen kunnen lokaliseren, benoemen en hun functie op eenvoudige wijze kunnen verwoorden.

Leerresultaten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten